Author: saifymatteo

1 2 3 9 10 / 89 POSTS
Online Recruitment ISIS di Malaysia

Online Recruitment ISIS di Malaysia

Berkemungkinan besar ISIS akan target Malaysia dan negara sejirannya. Tapi sebelum tu, apa motif diorang? Macam mana organisasi diorang boleh membesa
Carta Lagu MKR August 2019

Carta Lagu MKR August 2019

Carta lagu MKR 10 terbaik bagi bulan August 2019. Jom tengok mana tau ada band favorite korang. #CartaLaguIndie #SupportLocal #August2019 Foll
Orang Semenanjung Tak Tahu Hari Malaysia?

Orang Semenanjung Tak Tahu Hari Malaysia?

Sempena Hari Malaysia yang ke-56 semakin hampir. Team MKR turun padang dan bertanya orang-orang semenanjung ni. Adakah diorang tahu ke tidak latar be
Berita Palsu & Tip-Tip untuk Identify

Berita Palsu & Tip-Tip untuk Identify

Berita palsu semakin berleluasa dizaman teknologi canggih ni. Tapi korang tau tak macam mana nak kenalpasti benda-benda palsu ni? Mari dengarkan Adde
Top Malaysian Profesional Gamer

Top Malaysian Profesional Gamer

https://www.youtube.com/watch?v=eIOzOVIH_pM Orang selalu cakap main game ni menghabiskan masa. Tapi zaman sekarang dah lain, korang boleh dapat
Orang Malaysia Cukup ‘Malaysia’ ke?

Orang Malaysia Cukup ‘Malaysia’ ke?

Hari kemerdekaan semakin dekat, tapi ramai ke yang tau tentang negara sendiri? Team MKR turun ke padang untuk expose-kan sama ada rakyat-rakyat Malay
Undi 18 Diluluskan – Apa Kata ‘Belia’?

Undi 18 Diluluskan – Apa Kata ‘Belia’?

Undi 18 telah diluluskan di Dewan Negara pada 25 July 2019. Tapi relevan ke Undi 18 ini? Apa kata anak muda yang belum 21 tahun lagi ini? #Undi18
Revolusi Dunia Digital bersama #TechTarik – Siapa Dalangnya?

Revolusi Dunia Digital bersama #TechTarik – Siapa Dalangnya?

Siapa disebalik TechTarik ini? Mari kenali siapa dan apa itu TechTarik. Misi TechTarik adalah untuk menceritakan teknologi mengikut citarasa rakya
Halal or Haram? Beer 0% Alcohol

Halal or Haram? Beer 0% Alcohol

Baru-baru ini Heineken mengeluarkan air tanpa alcohol dipasaran. Ada yang beranggapan, Muslim boleh membeli dan minum air ini. Persoalannya, adakah a
Impak Cukai Gula Terhadap Rakyat

Impak Cukai Gula Terhadap Rakyat

Cukai gula yang dilaksanakan pada 1 Julai 2019 telah eksaiskan 40 sen seliter ke atas minuman bergula. Menteri Kewangan, Lim Guan Eng mengumumkan cuk
1 2 3 9 10 / 89 POSTS