Category: Kenali Mereka

1 2 3 8 10 / 77 POSTS
Bagaimana MaGIC mampu mengubah Malaysia?

Bagaimana MaGIC mampu mengubah Malaysia?

Pada tahun 2014 MaGIC iaitu Malaysian Inovation & creativity centre telah tertubuh . Sebagai agensi di bawah Kementerian Sains, T
Teater Tradisional Malaysia

Teater Tradisional Malaysia

Selalu kita tengok teater moden je kan? Jom kita kenal dengan teater tradisional pula, Wayang kulit  Kalau korang nak tahu, Wayang kul
5 Penyanyi Wanita Terkenal Di Malaysia

5 Penyanyi Wanita Terkenal Di Malaysia

Ella  Siapa yang tak kenal ella kan? Semua tahu dia digelar ‘Ratu Rock’... Kalau nak tahu ella ni mulakan kariernya dengan hanya penyanyi
Sex dengan Kepala Mayat – 5 Pembunuh Terzalim Dunia

Sex dengan Kepala Mayat – 5 Pembunuh Terzalim Dunia

Pembunuhan ni sebenarnya berlaku kadang-kadang disebabkan latarbelakang oleh bermacam-macam motif, macam politik, kecumburaan, dendam, membela sendir
Top 5 Pemain Bola Sepak Tertua di Liga Bola Sepak Profesional

Top 5 Pemain Bola Sepak Tertua di Liga Bola Sepak Profesional

Sukan bola sepak tidak asing lagi dalam kehidupan masyarakat di seluruh dunia. Tak kisah untuk segala lapisan umur sekalipun, yang dah tua pun boleh
5 “Underrated Singer” di Malaysia

5 “Underrated Singer” di Malaysia

Wanita-wanita berbakat besar ini telah mendapat sambutan dan lebih terkenal di persada  antarabangsa namun kurang menyerlah di dunia musik t
10 Permainan Zaman Budak Dulu Yang Sekarang Kurang Dimainkan

10 Permainan Zaman Budak Dulu Yang Sekarang Kurang Dimainkan

Hello geng! Selamat tahun baru 2021, wow cepatnya masa berlalu.. ha! bila fikirkan balik, zaman dan teknologi semakin canggih. Em.. rasanya budak zam
Manusia Pelik Dengan “Bizzare History”

Manusia Pelik Dengan “Bizzare History”

Orang pelik boleh didapati di mana-mana sahaja. Ada yang mendapat pengiktirafan sehingga menjadi selebriti internet. Berikut adalah senarai orang ya
10 Haiwan Jangka Hayat Singkat

10 Haiwan Jangka Hayat Singkat

Setiap benda hidup pasti akan mati. Haa.. sama je macam manusia dan haiwan tapi ada juga perbezaan yang kita perlu tahu. Di dunia, terdapat pelbagai
10 Produk Makanan dan Minuman Terkenal Malaysia Yang Ramai Orang Tak Tahu

10 Produk Makanan dan Minuman Terkenal Malaysia Yang Ramai Orang Tak Tahu

Mesti korang sebenarnya tak sangka produk makanan dan minuman terkenal ada yang berasal dari Malaysia kan? So, jom kita kenali 10 Produk Makanan dan
1 2 3 8 10 / 77 POSTS