Kalau kena patuk ular jodoh dah sampai . Betul ke?

  1. Jangan main diluar rumah pada waktu senja!

Dari dulu sampai sekarang mitos ni memang kita guna kita didik dari kecik kalau maghrib je kena duk rumah atau balik rumah sebab tak elok ada orang cakap masa tu lah senang kena sorok dengan hantu , nanti makluk ghaib ikut ha macam macamlah . Korang pun mesti ikut mitos ni kan?

2. Kalau duk depan pintu susah dapat jodoh

Patutlah orang tua selalu marah kalau anak dara atau teruna lepak depan pintu , susah nak sangkut jodoh katanya . Tipulah korang tak pernah kena tegur macamni kan? bagi kita sekarang mengarut sebab yelah sekarang kan moden senang nak dapat boyfriend tapi jodoh yang susah nak jumpa betul tak ?

3. Makin Cabut uban , makin banyak tumbuh

Mitos ni yang semua tahu memang betul kan makin kita cabut uban untuk tak nampak tua dan taknak gatal tapi makin banyak pula yang tumbuh sama dengan cukur bulu kaki , makin kita cukur makin lebat naik perasan tak? pelik tapi benar tau

4. Jangan duduk atas bantal

Kadang benda ni jadi tau , orang tua selalu pesan jangan duduk atas bantal tak elok sebab tempat kita letak kepala kan , kalau duduk juga nanti dapat penyakit bisul , jadi betul betul guys( pengalaman) saya sendiri .

5. Jangan selfie bertiga!

Mesti ada yang pernah dengar atau elak kan dari amik gambar bertiga sebab orang kata tak elok kata orang tua -tua .Bab kata mereka , orang ketiga yang duk di tengah dalam gambar akan mati dulu , ada juga yang cakap kalau bertiga nanti ada kawan makan kawan . Korang percaya ke?

COMMENTS