Gila Gula -Obesiti

Tipu lah kalau ada orang yang kata dekat rumah dia memang tak ada gula sebab diorang ni gaya hidup sihat. Athira rasa 1 dalam 20 orang je dekat Malaysia ni yang rumah dia takde gula. Kenapa agaknya orang malaysia begitu cenderung mengambil gula ni? Yang menjadikan pengambilan gula ni lagi tak sihat adalah sebab orang Malaysia ni memang secara ruji nya makan nasi, nasi pun dah ada gula kita lawan pulak nasi tu dengan air2 manis.

Part 2

Negara Malaysia adalah negara yang tergemuk dan terlalu banyak yang menghidapi obesiti di dunia.Malaysia adalah salah satu  negara yang banyak mengamalkan pemkanan dan minuman yang manis.Oleh kerana itu mereka sudah terbiasa dengan adanya manis dalam kehidupan mereka sampaikan mereka tidak kisah apa akibat nya apabila mereka meningkat usia di awal 40-an.

 

COMMENTS